ANNULERING bijeenkomst Wijkplatfrom SBDL van 23 januari as

Afgelopen week heeft de regiegroep van het wijkplatform besloten de geplande bijeenkomst van volgende de week woensdag te annuleren.
Reden daarvoor is, dat er buiten de lopende zaken geen nieuwe/acute agendapunten zijn

Zoals u van ons ondertussen gewend bent hangt onze inzetbaarheid niet af van de fysieke bijeenkomsten.  
We zijn en blijven actief en bereikbaar middels de gebruikelijke kanalen zoals website/facebook/Twitter/mail en telefoon.
Bij acute en actuele zaken springen wij uiteraard in.

Mocht u als buurt/organisaties nieuws hebben welke u met het gehele platform wilt delen, dan kan u deze mij mailen en stuur ik deze rond middels de maillijst.Ook voor zaken welke u op onze website of sociale media geplaatst wilt hebben kan u contact met mij op nemen.
Voor de eerstvolgende bijeenkomst is nog geen datum geprikt, ik hoop hier u zo spoedig mogelijk verder over te kunnen informeren. 

Vriendelijke groet,
Sylvia Hamerslag

Interim Vz Wijkplatform SBDL
Mobiel:     06 30525721
Email:       wijkplatformsbdl@gmail.com

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER
Uw mening telt klik HIER

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIER

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER

Volg ons op Facebook klik  HIER

vuurwerkoverlast?… wat kan u doen?

 Wie zijn uw Wijkagenten? klik hier

Wat te doen als u iemand vuurwerk ziet of hoort afsteken buiten de aangewezen tijden of u ervaart vuurwerkoverlast?

Rond deze tijd neemt de overlast qua vuurwerk flink toe.
Niet alleen kan dit hinderlijk zijn, ook kunnen hier vernielingen door ontstaan.

MELD deze overlast ALTIJD zodat er een patroon geschetst kan worden, wat kan leiden tot de dader(s)

Het vuurwerk mag alleen worden afgestoken tussen gestelde tijden.
Deze tijden zijn tussen:
•31 december vanaf 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur.

Ziet u iemand voor of na die tijd vuurwerk afsteken, dan kunt u bellen naar 0900-8844 en doorgeven wat u ziet. Belangrijk hierbij zijn de volgende punten:
• Locatie
•Wat gebeurt er?
•Wie is/zijn het? (Signalement)

Mocht u de mogelijkheid zien om een foto of film te maken, zou dat helemaal mooi zijn.
!…Maar neem hierbij geen risico door uzelf in gevaar te brengen.

Kent u de persoon, maar kent de persoon u ook? …
Of heeft u een vermoeden van handel in (illegaal) vuurwerk.
!…Bel dan:

Algemeen nummer: 0900-8844
of

Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Website : Politie Den Helder

logo-Politie

facebook-logo

oranjebalk2Voor nieuws van de Wijkagent klik hier

 ?…Wie zijn uw Wijkagenten? klik hier
oranjebalk2Voor nieuws over BuurtPreventie klik hieroranjebalk2Voor belangrijke telefoonnummers klik hieroranjebalk2

Vuurwerk & Veiligheid

Wie zijn uw Wijkagenten? klik hier

Voorkom ongelukken met vuurwerk

Vuurwerk tijdens de jaarwisseling is een leuke, mooie traditie. Maar elk jaar worden zij én ziekenhuizen geconfronteerd met verminkte kinderen en volwassenen door verkeerd gebruik. Voor een belangrijk deel is dat te wijten aan illegaal, meestal zwaar vuurwerk, waarop gebruiksaanwijzingen en vaak ook lonten ontbreken. De tip van de politie voor een zo veilig mogelijke jaarwisseling: houd het bij legaal vuurwerk en houd je goed aan de voorschriften die daarop staan. Niemand wil het nieuwe jaar in met schade of letsel.

Bij veel ongevallen is sprake van verboden vuurwerk zoals mortierbommen, Bengaals vuur, Chinese rollen en lawinepijlen. Het wordt illegaal aangeboden. Wie het opslaat, neemt grote veiligheidsrisico’s met kans op massa-explosies. Om die reden pakken politie en justitie de handel, het vervoer én de opslag ervan hard aan. Mensen die weten wáár illegaal vuurwerk is opgeslagen en wordt verkocht, word geadviseerd de anonieme tiplijn 0800-7000 te bellen. Voor eigen veiligheid en die van hun omgeving.

Veilig vuurwerk
Vuurwerk, verkocht door erkende vuurwerkhandelaren, moet voldoen aan een aantal eisen. Daarmee wordt het afsteken ervan zo veilig mogelijk gemaakt. Goedgekeurd vuurwerk is altijd voorzien van een lont, het opschrift ‘Geschikt voor particulier gebruik’ en een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Wie deze volgt, maakt weinig kans op ongelukken. Legaal vuurwerk mag door iedereen vanaf 16 jaar op 29, 30 en 31 december worden gekocht en uitsluitend tussen 31 december 18.00 tot 1 januari 02.00 uur worden afgestoken.

Voor meer TIPS voor het veilig afsteken van vuurwerk klik hier

Nog één tip… Ruim direct na de jaarwisseling de vuurwerkresten op. Dit voorkomt dat de volgende ochtend geen ongelukken kunnen gebeuren met kinderen die ermee willen spelen.
Website : Politie Den Helder

logo-politie

Algemeen nummer: 0900-8844
Bij directe Noodsituaties: 112
of

Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Website : Politie Den Helder

 

oranjebalk2Voor nieuws van de Wijkagent klik hier

 ?…Wie zijn uw Wijkagenten? klik hier
oranjebalk2Voor nieuws over BuurtPreventie klik hieroranjebalk2Voor belangrijke telefoonnummers klik hieroranjebalk2

Meldpunt Vangnet & Advies GGD

Wat doet het Meldpunt?

Meldpunt Vangnet & Advies is actief in de Openbare Geestelijke Gezondheidszorg (OGGZ). Vangnet & Advies draagt zorg voor mensen die daar meestal zelf niet om vragen maar deze zorg wel nodig hebben en leidt de cliënt toe naar passende hulpverlening of kan hierover adviseren.

Voor wie is het Meldpunt?

Het meldpunt is er voor iedereen die zich zorgen maakt over mensen in zijn of haar omgeving: buren, familie, vrienden of bekenden.
Professionals kunnen contact opnemen voor overleg of advies over complexe zorgsituaties. Waar nodig kan Vangnet & Advies tijdelijk de regie overnemen.

Wat kun je melden?

Bij het Meldpunt Vangnet & Advies kunt u meldingen doen- of advies vragen over mensen die:

  • vreemd en zorgwekkend gedrag laten zien;
  • niet weten waar zij met hun probleem naar toe kunnen;
  • diep in de schulden zitten en geen hulp zoeken;
  • dak- of thuisloos zijn of dreigen te worden;
  • vereenzamen;
  • zichzelf verwaarlozen of worden verwaarloosd;
  • hun woning ernstig verwaarlozen;
  • in andere zorgwekkende situaties verkeren.

Hoe kan ik een melding doen?

Tijdens werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur (bekijk de contactgegevens hiernaast) De melding kan ook via e-mail gedaan worden. Vanuit het meldpunt wordt dan contact opgenomen met de melder. Bekijk de kop ‘Contact’ voor de e-mailadressen.

Wat wordt er met de melding gedaan?

De melding wordt geregistreerd en er wordt uitgezocht of de cliënt al ergens in zorg is. Aan de hand van de informatie van de melder en eventuele aanwezige hulpverlener wordt een situatieschets gemaakt. Zo nodig worden huisbezoeken gedaan. Vervolgens wordt er (samen met de cliënt) een plan van aanpak opgesteld, met als doel de problemen op te lossen of de cliënt toe te leiden naar passende zorg. Er wordt veel samengewerkt met andere instanties zoals: verslavingszorg, GGZ, MEE & De Wering, sociale wijkteams, algemeen maatschappelijk werk, Veilig Thuis, politie, thuiszorg, etc.

 

Er kan bij ons gemeld worden via het telefoonnummer 088 01 00 526 of via het e-mailadres centraalmeldpunt@ggdhn.nl, melden kan ook anoniem.

Adres gegevens;

Regio Kop van Noord-Holland 
Meldpunt Vangnet en Advies
Bernhardplein 76G,
1781 HK Den Helder
tel.: 088 – 01 00 526
e-mail: centraalmeldpunt@ggdhn.nl

Website; https://www.ggdhollandsnoorden.nl/gezond-veilig-leven/veilig-leven/oggz-meldpunt-vangnet-advies.aspx

 

oranjebalk2Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2Uw mening telt klik HIER

oranjebalk2Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIER

oranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2

 

OVER CROW

CROW is een onafhankelijke kennisorganisatie op het gebied van:

  • infrastructuur
  • openbare ruimte  
  • verkeer en vervoer

CROW bedenkt slimme en praktische oplossingen voor vraagstukken over infrastructuur, openbare ruimte, verkeer en vervoer in Nederland. Dat doen we samen met externe professionals die kennis met elkaar delen en toepasbaar maken voor de praktijk.

CROW is een not-for-profit, servicegerichte kennispartner van professionals in de werkterreinen infrastructuur, openbare ruimteverkeer en vervoer en werk en veiligheid. Bovendien zijn wij experts op het gebied van aanbesteden en contracteren.
Door samen met de markt kennis te verzamelen, duiden en bundelen, levert CROW de beste oplossingen voor vraagstukken, van beleid tot beheer, van vandaag en morgen.

Praktische kennis, direct toepasbaar.
In samenwerking met de praktijk zorgen wij voor verbeteringen en vernieuwingen die ertoe doen in het dagelijks werk van professionals.
Zie ons als knooppunt tussen beleidsmakers, ontwerpers, uitvoerders, onderzoekers en adviseurs van zowel de overheid als uit het bedrijfsleven.
Lees wie onze partners zijn.

Werkgroepen
Wij werken samen met externe professionals in werkgroepen en bundelen op deze manier kennis. Dit betekent dat we kennis ontwikkelen, kennis beheren en we bevorderen dat de praktijk deze kennis ook daadwerkelijk toepast. Want daar draait het om: kennis direct toepasbaar maken voor de praktijk. We zorgen ervoor dat we op het juiste moment en op de juiste plaats dátgene aanreiken waar de praktijk naar uitkijkt, en op dat moment behoefte aan heeft. Wij ondersteunen het proces, leggen de kennis vast in producten en diensten en verspreiden deze.

Producten voor de praktijk
De producten en diensten van CROW moeten natuurlijk de mensen bereiken die het nodig hebben voor hun werk. Daar zorgen wij dus ook voor. Denk bijvoorbeeld aan:

Ontwikkeling van een netwerkorganisatie
Hoe ontplooit CROW zich?
Lees over de ontwikkeling van een netwerkorganisatie.

(voor website klik op afbeelding)
crow

Bijeenkomst Belangenvereniging Visbuurt

Beste Bewoner van de Visbuurt, Zuidstraat, Keizersgracht, Binnenhaven, Achterbinnenhaven, en alle belangstellenden .

Het bestuur van de Belangenvereniging Visbuurt D.H. nodigt u uit voor een bijeenkomst/ (+ a.l.v.) 

Locatie de Maranathakerk.
Adres: Vijzelstraat 73,
Datum: dinsdag 26-6-2018,
Tijd: 19.30 uur.

  • Hierbij doen wij verslag van en kunt u vragen stellen over onze actie tegen de geplande coffeeshop in de Zuidstraat.

Agenda en notulen van vorige vergadering zijn in de zaal beschikbaar.

Gaarne doorgeven aan Jaco of Jop indien u van plan bent te komen:

Jop: 06-51854591, jop.roggeveen@gmail.com

Jaco: 06-31238599, j.batenburg@hetnet.nl

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2

Uw mening telt klik HIERoranjebalk2

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIERoranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2

 

4 April Bewonersbijeenkomst iz coffeeshop

Woensdagavond 4 April houdt de gemeente bij monde van onze burgemeester een bewonersbijeenkomst over de verhuizing van één van de coffeeshops naar de Zuidstraat. Ondanks diverse verzoeken om niet enkel de direct omwonenden uit te nodigen, blijkt dit wederom wel het geval te zijn.

Het Wijkplatform SBDL betreurd dit en nodigt u daarom allen uit om morgenavond naar het stadhuis te komen om daar de laatste ontwikkelingen rondom de verhuizing van één van de coffeeshops aan te horen en met uw burgemeester hierover in gesprek te gaan.

Kom allen:
Datum: woensdag 4 april 2018

Tijdstip: 19.30 uur
Locatie: Stadhuis (raadszaal)

 

Meer artikelen over dit onderwerp vindt u in onderstaande links:

2e brief aan gemeenteraad iz coffeeshop zuidstraat

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/2e-brief-aan-gemeenteraad-en-b-w-iz-coffeeshop-zuidstraat/

Stelling in het NHD belicht

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/stelling-nhd-belicht/

Overleg Vz Wijkplatform met Wethouder Kuipers dd  6 oktober 2017, i.z. Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/overleg-vz-wijkplatform-wethouder-kuipers-dd-6-oktober-2017-i-z-coffeeshops/

Ingezonden brief NHD iz Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/ingezonden-brief-nhd-iz-coffeeshops/

Standpunt Wijkplatform iz Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/standpunt-wijkplatform-iz-coffeeshops/

Geef uw mening over herplaatsing COFFEEshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/geef-mening-herplaatsing-coffeeshops/

Verplaatsing Coffeeshops Koningstraat… alle 3 de coffeeshops blijven waarschijnlijk in de SBDL

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/verplaatsing-coffeeshops-koningstraat-3-coffeeshops-blijven-waarschijnlijk-sbdl/

Audio Wijkplatform SBDL 22 November 2017

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/audio-wijkplatform-sbdl-22-november-2017/

Audio & Verslag Wijkplatform SBDL 20 september 2017

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/audio-verslag-wijkplatform-sbdl-20-september-2017/

Rapport Koningstraat De Mogelijkheden om de leefbaarheid te verbeteren, RCM-Advies, Manuel Lopez, Prof, Dr. Akkelien van Nes.

uwmeningtelt

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2

Uw mening telt klik HIERoranjebalk2

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIERoranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2

 

Brief aan alle politieke partijen

Afgelopen week is er een brief gestuurd naar alle politieke partijen in Den Helder,
met daarin al onze ‘speerpunten’.                                                                                                                            

 

                                                                                                                     Den Helder, 20 februari 2018

Geachte politieke partijen,

Het Wijkplatfrom SBDL weet dat veel politieke partijen in Den Helder de input van het Wijkplatform waarderen en daarom pakt het Wijkplatform SBDL middels deze brief de gelegenheid om zo richting de gemeenteraadsverkiezingen onze actie en aandachtspunten bij u onder de aandacht te brengen.

Wij  zijn ons bewust van het feit dat ieder wijkplatform haar eigen opzet en werkwijze heeft.
Daarom leg ik als voorzitter van dit Wijkplatfrom graag nog even aan u uit hoe ons platform is opgezet en werkt.

Het Wijkplatform SBDL wordt gedragen door constructief ingestelde  buurt/belangenverenigingen uit de wijk. Vertegenwoordigers van deze verenigingen zitten, zoals wij dit noemen, in de ‘regiegroep’, deze regiegroep bepaalt de agenda van de bijeenkomsten en stelt ook onze koers en missie vast. Ieder actiepunt wat zowel buurt overstijgend  als op buurt niveau kan liggen, wordt besproken binnen deze regiegroep en daar rolt dan een mening c.q. standpunt uit. De input vanuit de buurten is groot en daarmee heeft het Wijkplatfrom SBDL een zeer grote achterban. Vanuit de regiegroep wordt een voorzitter gekozen welke verbonden is aan één van de verenigingen uit de wijk. De voorzitter zit de bijeenkomsten voor, is woordvoerder naar buiten en pleegt voortdurend overleg met de regiegroep.

Tijdens de bijeenkomsten nodigen wij alle organisaties binnen onze wijk uit en ook de politiek is altijd van harte welkom. Daarnaast nodigen wij de gemeente en politie uit en is er doorgaans een journalist van het Noord Hollandsdagblad aanwezig. Vanuit onze bijeenkomsten volgen vaak acties samen met gemeente, politie en politieke partijen en is de samenwerking nuttig. Het Wijkplatfrom is bij uitstek het instrument voor u om uw oor te luister te leggen bij wat er speelt in de samenleving.

 Hoofdzaak voor ons als Wijkplatform is dat inwoners meer zeggenschap krijgen aan de voorkant van beleid, door daarin het Wijkplatform en bewoners als belangrijke speler te betrekken.

Wij vragen voor de volgende onderwerpen uw welgemeende aandacht:
✔ Coffeeshop verspreiden over 3 wijken en niet alle 3 in SBDL en zeker niet tegen de Visbuurt aan (Zuidstraat) en tevens diepgaand onderzoeken of aan de periferie van de stad, e.v. industrie terrein, vestiging mogelijk is.
✔ Verkeersveiligheid fietsers
✔Fietsveiligheid op ’t Schapendijkje

  • Aparte fietsstroken,
  • wegversmallingen waarbij de fietser buitenlangs gaan
  • zeker 1 á 2 drempels extra
  • Verlichting (toegestaan volgens de normen van Natura 2000 wet)

✔ GGZ problematiek oud Den Helder (oppakken/doorpakken en betere verspreiding)
✔ Huisvuilsysteem terugdraaien naar de oude situatie, totdat de ondergrondse geplaatst zijn. 
✔ Poepstations (terug) plaatsen op diverse plekken in de wijk
✔ Onderhoud en vervanging speeltoestellen in de diverse speeloases
✔ Fietspaden aan weerszijde van de Fabrieksgracht en Polderweg 
✔ Verkeerslichten kruising Ruyghweg Fabrieksgracht en Polderweg Krugerstraat
✔ Onderhoudsniveau openbare ruimte naar boven opschroeven (wat waren wij blij met “niveau Sail”)
✔ Beatrixstraat en stationsgebied gebruiksvriendelijk maken voor blinden en slechtziende, en daarbij rolstoeltoegankelijker ingrepen toepassen. 
✔De BVV zou graag een gecombineerd onderzoek zien in de Visbuurt naar de mogelijkheid van een woonerf i.p.v. het gebied uitsluitend voor voetgangers (geen bloembak barricades) en verbeteringen van het onderhoud van de straten in het algemeen.
✔De MaranathaKerk weer betrekken bij en onder dagelijks bestuur door de buurt, tegelijk met een tieneropvang er zijn voor de Visbuurt een alternatieven!
✔Adequaat hondenpoep beleid, we willen daar nu eindelijke als bewoners iets van merken 
✔Meer parkeerplaatsen en verwijzing naar Willemsoord (als je goed kijkt kunnen er nog heel veel parkeerplaatsen bij)
✔Diverse buurten zijn toe aan nieuwe bestrating waaronder de Geleerdenbuurt en Tuindorp en Visbuurt
✔Verkeerssituatie Th. Rijkersstraat nader bekijken ons inziens wordt er te hard gereden in deze straat.
✔Het hardrijden in de Beatrixstraat verdiend de aandacht, de verkeersdrempels werken niet voldoende waarmee het  bedienend personeel en cliënten in de middenberm zich in een levensgevaarlijke situatie bevinden. Graag goed werkende verkeersdrempels op de huidige plekken en ter hoogte van de middenberm en entree Kroonpassage plaatsen. Tevens is de doorgang van Kroonpassage naar Parallelweg vervelend, omdat daar te veel fietsen staan die de doorgang belemmeren. Bij regen blijken de kinderkopjes levensgevaarlijk voor fietsers, we refereren aan “de hel van het Noorden”.
✔ …kijk voor meer info over onze acties gerust eens op onze website.

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/category/acties-vanuit-het-wijkplatform-sbdl/

Wij wensen iedereen veel succes tijdens de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Hoogachtend,

S. Hamerslag
vz Wijkplatform SBDL

 

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2

Uw mening telt klik HIERoranjebalk2

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIERoranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2

 

Pop-Up Wijkagenten SBDL

De  wijkagenten  Stad binnen de Linie gaan zeer binnenkort iedere week ergens in de wijk een pop-up uur opstarten

Locaties kunnen zijn:

  • In een buurthuis,
  • Op scholen,  
  • Winkels als Albert Hein en Deka markt,
  • De bibliotheek
  • Op markten zoals de Juttersmarkt  en de zaterdagmarkt
  • Of zomaar ergens op de hoek van de straat.

 

Daar waar mensen bij elkaar komen en/of waar problemen zijn zullen zij gaan op-poppen.
De bedoeling is om straten op:
1 maart in de Kroonpassage om 19.00 uur tot 20.00 uur

De pop-up zal door iedere wijkagent worden opgepakt. De bekendmaking zal via de krant of sociale  media plaatsvinden

Daarbij wordt er gestart met een wekelijks  spreekuur in het centrum in het gebouw naast parkeerbeheer op iedere woensdag van 13.00 uur tot 14.00 uur

 

Namens alle wijkagenten 

 

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2

Uw mening telt klik HIERoranjebalk2

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIERoranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2

 

2e Brief aan de gemeenteraad en B & W iz coffeeshop Zuidstraat

Den Helder, 9 februari 2018

Geachte gemeenteraadsleden (in afschrift aan het College van B & W van  Den Helder),

De regiegroep van het Wijkplatform Stad Binnen de Linie bereikte het bericht dat er komende maandag een motie in stemming wordt gebracht over de vestiging van een coffeeshop aan de Zuidstraat 75-76. In ieder geval het tegenhouden daarvan.

Zoals u waarschijnlijk reeds heeft meegekregen is het Wijkplatform Stad Binnen de Linie tegen het huisvesten van een coffeeshop in het pand ‘Piet Karsten’ aan de Zuidstraat.

Op 16 januari 2017 is aan raadscommissie c.q. gemeenteraadsleden aan de hand van een aantal cirkels de criteria voor herplaatsing  van een coffeeshop gepresenteerd.
Het wijkplatform hield deze ontwikkeling scherp in de gaten en was tevreden over de koers die de gemeente had ingezet.

Nu blijkt dat deze criteria compleet van de baan zijn, maken wij ons sterk om de huisvesting aan de Zuidstraat tegen te houden. Is u bekend dat er een burgerinitiatief opgestart is door de Belangenvereniging Visbuurt om deze huisvesting tegen te houden? En dat deze ruim 120 handtekeningen opgeleverd heeft en eigenlijk iedereen in de Visbuurt (1700 gezinnen) tegen zijn?

De direct omwonenden én de Visbuurt zijn fel tegen de huisvesting  van een coffeeshop op de Zuidstraat, welke zij met diverse steekhoudende argumenten weten te onderbouwen. De direct omwonende zijn in het verleden aangeschreven door de gemeente om hun gevels op te knappen met als argument “verfraaiing van de entree van onze stad”…. Hoe valt dit te rijmen met het plaatsen van een coffeeshop?
De Visbuurt waarvan bekent is dat het een kwetsbare buurt is, de verslavingsproblematiek  is hoog en maakt de Visbuurt een ‘zorgenkind’ van onze wijk. Wethouder Kos heeft de Visbuurt onder zijn vleugels genomen waarmee hij erkent dat de Visbuurt zorg en een kwaliteitsslag nodig heeft. Hoe valt wederom dit te rijmen met de plaatsing van een coffeeshop aan de rand van de buurt?

Graag zou het Wijkplatform Stad Binnen de Linie  zien dat de Coffeeshops verdeeld worden over de drie wijken Stad binnen de Linie, Nieuw Den Helder en Julianadorp. I.v.m. de sociale controle  bij voorkeur in een winkelstraat. Tevens wijzen wij u er gaarne op dat in Hoorn een uiterst succesvolle coffeeshop op het industrie terrein staat en dat in Roosendaal/Bergen-op-Zoom er alle coffeeshops eenvoudig  gesloten zijn, acht stuks, hetgeen dus ook kan.  

Zie tevens rapport van Prof. Dr. Akkelien van Nes

Verdelen naar eerlijkheid en redelijkheid!
Eerlijk & redelijk omdat er immers in de wijk Nieuw Den Helder en Julianadorp ook afnemers wonen van dit product.

Namens de regiegroep van het Wijkplatform SBDL

S.Hamerslag
Voorzitter Wijkplatform SBDL

Voor artikelen op onze website over dit onderwerp vindt u in onderstaande links:

Stelling in het NHD belicht

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/stelling-nhd-belicht/

Overleg Vz Wijkplatform met Wethouder Kuipers dd  6 oktober 2017, i.z. Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/overleg-vz-wijkplatform-wethouder-kuipers-dd-6-oktober-2017-i-z-coffeeshops/

Ingezonden brief NHD iz Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/ingezonden-brief-nhd-iz-coffeeshops/

Standpunt Wijkplatform iz Coffeeshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/standpunt-wijkplatform-iz-coffeeshops/

Geef uw mening over herplaatsing COFFEEshops

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/geef-mening-herplaatsing-coffeeshops/

Verplaatsing Coffeeshops Koningstraat… alle 3 de coffeeshops blijven waarschijnlijk in de SBDL

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/verplaatsing-coffeeshops-koningstraat-3-coffeeshops-blijven-waarschijnlijk-sbdl/

Audio Wijkplatform SBDL 22 November 2017

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/audio-wijkplatform-sbdl-22-november-2017/

Audio & Verslag Wijkplatform SBDL 20 september 2017

https://www.wijkplatformstadbinnendelinie.nl/audio-verslag-wijkplatform-sbdl-20-september-2017/

Rapport Koningstraat De Mogelijkheden om de leefbaarheid te verbeteren, RCM-Advies, Manuel Lopez, Prof, Dr. Akkelien van Nes.

uwmeningtelt

 

oranjebalk2

Wie zijn wij? klik HIER

oranjebalk2

Uw mening telt klik HIERoranjebalk2

Voor alle Acties vanuit het Wijkplatform SBDL klik HIERoranjebalk2

Voor belangrijke telefoonnummers klik HIER
oranjebalk2

Volg ons op Facebook klik  HIER
oranjebalk2